joi, 11 februarie 2010

Moelleux au Chocolat

reteta si fotografii Bucataria Portocalie

INGREDIENTE:

•300 gr ciocolata amaruie
•50 ml lapte
•6 oua la temperatura camerei
•200 gr zahar
•150 gr unt topit si racit
•1 lingurita rom, una de vanilie

PREPARARE:


Ungem formele cu unt si aprindem cuptorul. Punem ciocolata cu putin lapte la topit pe foc sau la cuptorul cu microunde.


Intr-un vas batem bine 2 oua si 4 galbenusuri cu zaharul pana isi tripleaza volumul. Adaugam esentele, ciocolata topita (si racita) putin cate putin, amestecand cu telul pana se omogenizeaza compozitia. Acum putem adauga si untul putin cate putin.


Batem spuma albusurile (nu foarte tare) si le incorporam cu grija in compozitia de ciocolata, folosind o lingura.
Turnam compozitia in forme (eu am avut 6 forme mici si una mai mare).


Le dam la cuptor pentru 20-30 minute. Desertul este gata cand s-a intarit suficient incat sa simtiti o crusta cand il atingeti.
Va creste foarte mult, apoi se retrage putin, va fi crocant la exterior si moale in interior. Daca vrem sa-l scoatem din forme il mai lasam 10 minute, eu am servit asa, am ornat cu ciocolata alba si cu capsuni.